sobota, 19 kwietnia 2014

Po Ostatniej Wieczerzy i modlitwie w Ogrojcu Pan Jezus został zdradzony....



 
"
Ludu mój ludu, cóżem ci uczynił? * W czymem zasmucił, albo w czym zawinił? Jam cię wyzwolił z mocy Faraona, * A tyś przyrządził krzyż na Me ramiona! Ludu, mój ludu...

2. Jam cię wprowadził w kraj miodem płynący, * Tyś Mi zgotował śmierci znak hańbiący. Ludu, mój ludu...

3. Jam ciebie szczepił, winnico wybrana, * A tyś Mnie octem poił, swego Pana. Ludu, mój ludu...

4. Jam dla cię spuszczał na Egipt karanie, * A tyś Mnie wydał na ubiczowanie. Ludu, mój ludu...

5. Jam faraona dał w odmęt bałwanów, * A tyś Mnie wydał książętom kapłanów. Ludu, mój ludu...

6. Morzem otworzył, byś szedł suchą nogą, * A tyś Mi włócznią bok otworzył srogą. Ludu, mój ludu...

7. Jam ci był wodzem w kolumnie obłoku, * Tyś Mnie wiódł słuchać Piłata wyroku. Ludu, mój ludu...

8. Jam ciebie karmił manny rozkoszami, * Tyś Mi odpłacił policzkowaniami. Ludu, mój ludu...

9. Jam ci ze skały dobył wodę zdrową, * A tyś Mnie poił goryczą żółciową. Ludu, mój ludu...

10. Jam dał, że zbici Chanaan królowie, * A ty zaś trzciną biłeś Mnie po głowie. Ludu, mój ludu...

11. Jam ci dał berło Judzie powierzone, * A tyś Mi wtłoczył cierniową koronę. Ludu, mój ludu...

12. Jam cię wywyższył między narodami, * Tyś Mnie na krzyżu podwyższył z łotrami. Ludu, mój ludu...
"